Suzanne Collins-Açlık Oyunları Serisi 3.Kitap-Alaycı Kuş (Fantastik -Macera)


Sonunda Açlık Oyunları serisi de bitti.İlk iki kitabı çok akıcıydı.Yalnız bu son kitabı biraz durağan geldi.Bazı yerlerinde sıksa da beğendim bu kitabı da.Bu serinin bitmesine üzüldüm.O kadar etkileyici bir seri ki insan bitince üzülüyor.Suzanne Collins'in kalemine sağlık...Konuya gelecek olursak:

Bildiğimiz üzere Katniss ve Peeta açlık oyunlarından sağ çıkmayı başarmışlardı.Tam huzura ulaşmışlarken Çeyrek Asır oyunlarına katılmak zorunda kalmışlardı.Hem de bu sefer sadece galipler yarışacaktı.Bu oyunlar devam ederken Capitol'e karşı isyanlar başlamıştı.Çeyrek Asır Oyunları bitmeden,Katniss okuyla kalkan görevi gören duvarı vurmuştu ve Beeta'nın elektrikli düzeneği iş görmüştü.Daha sonra Haymitch ve arkadaşları Katniss ve diğerlerini oyunlardan kaçırmışlar ve oyun son bulmuştu.Ancak Peeta Capitol'ün eline geçmişti.Daha sonra Gale ve diğer elemanlardan oluşan küçük bir Tim Capitol'e gidip Peeta'yı kurtarırlar.Ve artık Capitol'e karşı isyan girişimleri güçlenmektedir..Katniss önderliğindeki ayaklanmalara 13.Mıntıka tam desteğini verir.Capitol 12.Mıntıka'ya saldırır ve yok eder.Katniss ve arkadaşları 13.Mıntıkaya yerleşirler.13.mıntıkanın savunması çok gelişmiştir.Yerin altına devasa bir yığınak yapmışlardır.Capitol uçaklarla saldırır ancak bir sonuç alamaz.Şimdi Katniss'in tek amacı kalmıştır.Oda Capitol'ü devirmek ve başkanı olan Snow'u öldürmek.Ancak çeşitli entrikalar döner ve kimin suçlu olduğu konusunda Katniss'in kafası karışır.Kitabın final bölümünde bu bağlamda herkesi şaşırtacak birşey olur(Sürpriz:) Ancxak beni asıl şok eden Aşk açısından Katniss'in kimi seçtiği oldu.Peeta mı Yoksa Gale mi:)

Kesinlikle tavsiye ederim bu seriyi.Umarım kitapseverler okurlar.Suzanne Collins'e ne kadar teşekkür etsek azdır.Süper bir kurgu...

Yorum Gönder

40 Yorumlar

  1. Son kitap bana çok sıkıcı gelmişti ama bitirdiğimde boşluktaymış gibi hissetmiştim. Kesinlikle harikaydı.

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir seriydi, son kitabın durağanlığı konusuna ben de katılıyorum. Bir de kitabın sonunda çizilen mutluluk tablosu bana zorlama gelmişti. Katniss'i gözümde o şekilde canlandıramamıştım açıkçası.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de o şekilde canlandırmamıştım.Gale ile düşünüyordum.Ters köşe oldum:)

      Sil
  3. Çok güzel seriydi , ben baştan beri Peeta diyordum . Katniss'i çok sevmesi ve sevgisini ifade edişi nedeniyle Katniss'in onu tercih etmesinden yanaydım .
    Neyse onlar ermiş muradına...
    Teşekkür ederim , mutlu haftasonları .

    YanıtlaSil
  4. Aslında bir anlamda haklısın.Gale son anda bile başka mıntıkada yaşamayı seçti.Peeta ise aşkı için onun gittiği mıntıkaya gitti.Gerçi Gale için bazı şeyler çok zordu,hernekadar düzmece de olsa.Sonuç itibari ile harika bir seriydi.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Açıklamalardan anladığım kadarıyla yaşamı bir oyun halinde ele alan bir kurgu söz konusu. Tanıtım için çok teşekkür ederim. İlgi ile ve severek takip ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle hocam.Yorumunuz için ben teşekkür ederim...

      Sil
  6. Bu seri gerçekten çok güzeldi :) Ama ilk kitabı ayrı güzeldi.Ben de Alaycı Kuş'u biraz durağan bulmuştum...Aşk çok güzel bir kitaptır.Köşede görünce yorum yapmadan geçemedim :)

    YanıtlaSil
  7. Teşekkürler yorum için.Harika bir seriydi evet:)

    YanıtlaSil
  8. Dediğiniz gibi bu kitap biraz durağandı, diğer iki kitap boyunca gelişen olayları toparlayıp bir sonuca vardırma çabasından olabilir. Ve de herkesin dediği gibi gerçekten çok güzel bir seriydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemfikiriz bu konuda demekki.Yorumun için teşekkürler.

      Sil
  9. Ne dersek diyelim kesinlikle keyifle okunan bir seriydi. Mesela alacakaranlık serisininde üçüncüsünde çok sıkılımıştım okurken ama bunlar birbirini tamamlayan kitaplar, okumadan olmuyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle.Hepsinin aynı heyecanda olmasını beklemek yanlış zaten..

      Sil
  10. Benimde elimde okuduğum bir gelişim kitabı var şu anda,
    hiç bu kadar gelişimim gerilememişti:)
    okuduğunuz kitapları not ediyorum
    bu gidişle notlar, bir kitap kalınlığında olacak)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerilememiştir o sana öyle geliyordur.Sen benim notları görsen varya:)

      Sil
  11. Henüz hiç fantastik roman okumadım, Yüzüklerin Efendisi'ne başladım ama sıkıcı gelmişti:((geçen gün Avatar'a rastladım tv de o da ilgimi çekmedi niyeyse zevk alamıyorum:((((ama Yıldız Savaşları gibi filmlere bayılıyorum fakat kitap olunca okuyamıyorum:((

    YanıtlaSil
  12. yayın dışı--

    selam
    lütfen seçmeler için yolladığın yorumu tekrar yollayabilir misin.. bir arıza oldu ne oldu bilmiyorum yayınlayamıyorum. yeniden yollayabilirsen tekrar deneyeceğim olmazsa copy pate yapıp kitap cumhuriyeti yolladığı diyeceğim. bilgin olsun ve kusura bakma ne olur.

    YanıtlaSil
  13. Rica ederim ne demek,Takma sen bunları:)

    YanıtlaSil
  14. mail adresinizi bulamadığımdan buraya yazıyorum üzgünüm.

    bu tarz şeylere oldum olası kızmışımdır fakat sizleri takip eden bir'izleyiciniz' olarak sizden de aynı şeyi rica edebileceğimi düşündüm :)

    2gün önce açtığım film, kitap, müzik ve oje içerikli bloğumu yorum ve izlemelerinizle şenlendirirseniz çok mutlu, musmutlu olurum :)
    http://kontesce.blogspot.com/
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. heeeey süper seri değil miii.
    en çok hangisini sevdein üçünden.
    ben birinciyi.
    :)

    YanıtlaSil
  16. Harika bir seri! Benim favorim de ikincisi:)
    Blogunuzu çok sevdim, kitap almadan girip bol bol fikir almayı düşünüyorum:)
    Benim bloguma da beklerim:)
    Sevgiler
    http://itsmequeent.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz.Sevmenize sevindim.Hemen geliyorum ben de size:)

      Sil
  17. Okuyup kısa yorumumu yazar yazmaz,sizin yorumlara göz atmaya geldim.Daha önce de yazmıştım ama ben ençok ikinci kitabı sevdim ve sonuna çok sevindim:)Keyifli okumalar.Yüreğim Seni Çok Sevdi'yi Şubat-Mart gibi okudum sanırım ,sade anlatımlı,eh işte fena değil demiştim.Basit aşk romanı serileri gibi gelmişti bana.Tamamen kişisel fikrim ama ben Canan Tan'ı hiç edebi bulmuyorum,ama hiç beğenmedim de demiyorum.Size keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğin romanı henüz yarıladım.Sade Canan Tan işte.Ama iyi gidiyor şuan için.Bneim favorim herzaman bahsettiğim gibi bu serinin ilk kitabıydı:)

      Sil
  18. Peeta yımı secti galeyi mi umarım peetayı seçmiştir

    YanıtlaSil
  19. @Adsız
    Okuduktan sonra anlayacaksın,burada yazmayım en iyisi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kimi seçti lütfen o kadar param yok alamam ucuz olsada alamam izin vermezler bana lütfen

      Sil
  20. Peeta yı seçecek ve seçmelide

    YanıtlaSil
  21. Peetayla evlenecekler ve çocuklari bile olacak

    YanıtlaSil
  22. site hala aktif mi bilemiyorum ama ben neden kitap okuyamıyorum bide bunun filmi çıktı şimdide okunmaz ki hepsini izledim ama filmden önce okusaydım daha heyacanlı olurdu
    peeta daha iyidir hocam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Site hala aktif:)Kitap okuyamamak zaman zaman benim başıma da gelen bir problem.Filmden önce okusaydınız keşke;)

      Sil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..