Alein Kentigerna-Sırlar Uçurumu (Polisiye-Gerilim)


Yeni tanıştığım ve iyi ki tanıştığım bir yazar Alein Kentigerna.Roman da bir o kadar güzeldi.Yazar tanıdık geldi ve kitaplığımı şöyle bir karıştırdığımda çok mutlu oldum.Çünkü bu yazarın Halüsinasyon kitabı da kitaplığımda varmış.Uzun zaman önce almışım.Çok sevindim ve kısa bir süre sonra o kitabı da okuyacağım.Yazar çok zekice kurgulamış romanı.Daha kaç kez ters köşe olacağım diye geçirdim içimden.Kitabın sonunu ve katili tahmin etmek gerçekten çok zor.Tahmin edebilene helal olsun diyorum.Öyle şaşırtmacalar,öyle ters köşeler var ki :)Bir dakika bile sıkılmadım romanı okurken.İyi geldi iyi :) 

Romanın başlarında Fransız isimleri insanın kafanı karıştırıyor ve romana odaklanmayı zorlaştırıyor olsa da sayfalar ilerledikçe her şey yerine oturuyor.Kitabı okurken aynı zamanda tarihi bilgiler de ediniyoruz.Özellikle Napolyon Bonapart zamanında kazanılan zaferler ve yenilgiler kitaba ayrı bir zevk vermiş.Dolaylı yoldan olsa da tarihi bilgi içeren kitapları hep sevmişimdir.

Roman Blanc De Venue malikanesinde geçiyor ilk başlarda.Madam Yolande kocası öldükten sonra işleri devralır ve kısa sürede zenginliğine zenginlik katar.Zeki bir kadındır.Oğlu Frederic ise Fransız donanmasında görev yapan bir teğmendir.Napolyon Bonapart ile zaferden zafere koşarlar ve terfiler ardardına gelir.Binbaşı iken orduda sakatlanır ve ordudan ayrılmak zorunda kalır.Karısı Eugenie ise Vert Rocky uçurumundan düşerek süpheli bir şekilde ölür.Cinayet mi yoksa intihar mı bunu anlamak zordur ilk etapta.Malikaneye yas düşer bir anda.Ama hayat devam etmektedir.Frederic'in oğlu ise Fransız donanmasında şehit düşmüştür.Aradan 20 yıl geçer ve tuhaf olaylar baş göstermeye başlar.Georgette şehit olan kardeşinin ruhunu görür bir gün ve gizemli olaylar başlar.Şehit olan kardeşleri musallat olmuştur malikaneye.Frederic'in diğer oğlu Francis ise bu olanları aydınlatmak için elinden geleni yapacaktır.

Daha fazla ayrıntıya girmemek lazım olduğu için burada kestim.Heyecan dolu bu güzel romanı kesinlikle tavsiye ederim.Bir an sıkılmadan okudum.Romanın sonunu çok merak ettim.Okuyun pişman olmazsınız:)

Yorum Gönder

9 Yorumlar

  1. o zaman ben de edinip okuyayım bu şaşırttmacalı romanı , bakalım sonucu tahmin edebilecek miyim , merak ta etmedim değil hani:) Bebiş nasıl bu arada :D iyi bayramlar dilerim ailenize...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bebiş iyi Eylem hanım.Ellerinizden öper:) Size de hayırlı bayramlar.Okumanızı dört gözle bekliyorum.Bakalım siz de ters köşe olacakmısınız benim gibi :)

      Sil
  2. iyi bayramlaaar örgüye selaaaam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da iyi bayramlar deep.Hani keskek yemeye gelmedin:) Orgunun de selami var.

      Sil
  3. İlk sayfalarda biraz sıkıldım sonrasında çok güzeldi.Tahminlerin ötesinde bir souca varıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum sonu çok sıra dışıydı.Hayırlı bayramlar.

      Sil
  4. alacağım olsun artııık :) bebişi öpmeyi unutmaaa :)

    YanıtlaSil
  5. Tanımadığım bir yazar Cumhuriyetim ama övgüyle bahsetmişsin alıp okumak istiyorum.
    İyi bayramlar.

    YanıtlaSil
  6. @Aslı Aslı
    Size de iyi bayramlar.Okuyun sağlam yazar:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..