Gülse Birsel-Memleketi Ben Kurtaracağım


Konuk Yazar:Şule Uzundere
Bloğu: http://suleuzundere.blogspot.com

Kendisine paylaşımı için teşekkür ederim.Konuk yazar olmak isteyenler:BURAYA BAKABİLİRLER

Kitap Yorumu:

Memleketi Ben Kurtaracağım, Gülse Birsel’in Hürriyet gazetesinde yazdığı yazıların toplanmasıyla oluşturulmuş bir kitap. 

Gülse Birsel’in bütün kitaplarını okumuş biri olarak yazarın kitaplarını ve tarzını sevdiğimi söylemeliyim. Yazar başından geçen olayları ya da günlük hayatla ilgili gözlemlerini komik bir dille anlatarak sizi hem güldürüyor hem de  hayata farklı bir açıdan bakmanızı sağlıyor. Yazarın son kitabı birçok açıdan diğer kitaplarına benzese de siyasetle ilgili yazılar barındırması sebebiyle diğer kitaplarından ayrılıyor. Gülse Birsel ilk kez bir kitabında siyasi yazılar yazmış ama bunların gazetelerde okuduğunuz ağır eleştiri içeren yazılar gibi olduğunu düşünmeyin. Yine eleştiri barındırıyor ama bunu ironik bir dille yapıyor. Zaten bu yazılar, kitabın bir bölümünü oluşturuyor. Kitap dört bölümden oluşuyor: önce yazarın hayatını, sonra siyasi yazılarını, üçüncü bölümde günlük hayat ve genel kültürle ilgili yazılarını, kitabın sonunda ise Gazanfer Özcan ile ilgili anılarını okuyoruz. Bu son bölüm Gazanfer Özcan’a övgü niteliğinde. İnsan okurken duygulanıyor. 

Eğer kolay okunan ve kafanızı boşaltıp sizi gülümsetecek bir kitap okumak istiyorsanız Memleketi Ben Kurtaracağım’ı ve yazarın diğer kitaplarını tavsiye ederim. 
Kitaba puanım: 8

ALTINI ÇİZDİKLERİM:
1.Bu ülkede bir gün, paranın yenemeyeceğini ve en büyük servetin beton değil beyin olduğunu öğreneceğiz. Bir gün…
2.İlla uzun lazımsa ben de uzunum !
3.”Dünya kötülük yapanlar yüzünden değil, seyirci kalıp hiçbir şey yapmayanlar yüzünden tehlikeli bir yerdir.” Einstein.
4.Hep derim, hayal kırıklığı olmasa hayat bir komedidir. 
5.Fazla eşyalar insanı yer çekiminden daha büyük kuvvetle aşağı çeker. Kurtul çer çöpten.
6.Depresyondaki insanların hayatın gerçeklerini diğerlerinden daha iyi gördükleri ortaya çıkmış. 

Yorum Gönder

14 Yorumlar

  1. Hürriyet gazetesindeki yazılarını takip ediyordum, kitabı da gözüme ilişmişti, güzel paylaşım olmuş teşekkürler!
    Kitap Cumhuriyetim 22 blogger 1 hikaye de en son bana çıkmıştı, yazdım, çekilişte de sen çıktın, sıra sende ;)

    YanıtlaSil
  2. Gülse Birsel'in bir kitabını okudum şu ana kadar ve çok sevmiştim. Bu kitabı da okkumak isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de henüz okumadım.Şule Hanım sağolsun,paylaştı.

      Sil
  3. Yorumumu blogunda yayınladığın için teşekkürler. Benim için gurur verici bir olay :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ne semek.Asıl ben size teşekkür ederim;)

      Sil
  4. Raflarda hep görüyorum sayenizde bilgi sahibi oldum kitap hakkında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Şule Hanım sayesinde haberdar oldum.Sağolsun bu güzel paylaşımı yaptı.

      Sil
  5. Ben bu kitabı çok seveceğim. Zaten Gülse Birsel'in yazım tarzına bayılırım. Sepetime atayım şimdiden :)
    Ellerine sağlık Şule...

    YanıtlaSil
  6. Gülse Birsel oyuncu olduğu için yazdığı kitap ne kadar iyi olabilir ki diyordum. Bugünde zaten kitapçıda en çok satanlar rafında gördüm kitabını, ve buradaki yorumda beni biraz cezbetti :) Almak nasip olursa okurum hayırlısıyla :)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..