E Kitabı En Çok 45 Yaş Üstü Kadınlar Okuyor.



Yapılan araştırmalara göre e-kitabı  en çok 45 yaş üzeri bayanlar okuyormuş arkadaşlar.Bu sektörde faaliyet gösteren Kobo'nun yapmış olduğu araştırmaya göre 
elektronik kitapları en çok 45 yaş ve üzerindeki kadınlar okuyor. Aktif e-kitap okurlarının yüzde 75’ini meydana getiren bu grup, günde en az 30 dakikasını bu cihazlarla okuyarak geçiriyor. Kobo yetkilileri bu durumu, genç olmayan bir kitle tarafından gerçekleştirilmiş ilk tekonolojik değişim olarak niteliyorlar. Sadece kadınlar değil, orta yaştaki erkekler de pastadaki büyük paylardan birinin sahibi; 18-34 yaş arasındaki erkek grubu yalnızca yüzde 13'lük aktif e-kitap okur dilimini meydana getirirken, 65 yaş üzeri erkeklerde bu oran yüzde 34'e yükseliyor.

18-34 yaş grubundaki erkekler daha çok oyun oynadıkları için okuma oranı az olsa gerek:)Ben yine de e-kitap okumayı sevmiyorum arkadaş.Bana cazip gelmiyor.Yaşasın klasik kitaplar:)

Yorum Gönder

16 Yorumlar

  1. ben de çok sağlıklı bulmuyorum gözler için

    YanıtlaSil
  2. Şu e-kitap olayına ben de ısınamadım. Zaman zaman faydalarını görüyorum, özellikle araştırmalarda vs. eserlere e-kitap olarak ulaşabilmek pratiklik anlamında gayet işime geliyor. Ama yayılması taraftarı değilim, yayılacağını da pek sanmıyorum. Kitap dediğin elle tutulur olmalı, kokusunu almalı, üstünü çizebilmeli kalemle. Farklı bir hazzı var. :)

    YanıtlaSil
  3. Klasik kitabın yerini tutmaz tabii ki ama her yere taşınabilmesi açısından da güzel bir alternatif diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi yanları var bahsetmiş olduğunuz gibi,taşıması kolay,karanlıkta okumak mümkün ama klasik kitap candır:)

      Sil
  4. Bu sonuca çok şaşırdım açıkcası...

    YanıtlaSil
  5. ben de oyumu klasik kitaplardan yana kullanıyorum , belki 10 yıl sonra 45 olunca :D

    YanıtlaSil
  6. Bak şimdi bana e-kitap okuyucu hediye eden aileme kızdım, daha 45 olmadım ben :)
    Ben okuyucuyu deneyince önyargım biraz kırıldı, sayfa yapısı bilgisayar veya tabletteki gibi olmadığından gözü daha az yoruyor, taşıması daha pratik.
    Tabi klasik kitaba tercih eder miyim, hayır :)

    YanıtlaSil
  7. Allah Allah şaşırdım doğrusu! ben tam tersini düşünüyordum. Ben de kesinlikle essah kitap diyorum, yer sıkıntısı oluyor ama onun verdiği tadı e-kitap vermiyor ki:/

    YanıtlaSil
  8. Kokusu olmalı kitabın.İçine çektikçe hem kelimeler hem de kokusu doyurmalı insanı.
    o e'yi atsak mı başından?Sadece kitap yeterli bizim için :)
    Sevgiler ..

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..